Przez niski wskaźnik urodzeń w Chinach zyski nowozelandzkiego producenta a2 Milk spadły o ponad połowę

Przez niski wskaźnik urodzeń w Chinach zyski nowozelandzkiego producenta a2 Milk spadły o ponad połowę
Analizy rynkowe
Data publikacji 08.03.2022r.

Nowozelandzka firma a2 Milk poinformowała, że jej zysk zmniejszył się o 53,3% w pierwszej połowie roku podatkowego. Wszystko za sprawą znacznego spadku popytu na mleczne produkty dla niemowląt na chińskim rynku.

Firma a2 Milk odnotowała w pierwszej połowie roku podatkowego zysk netto w wysokości 56,1 mln dolarów nowozelandzkich (37,54 mln dolarów). Dla porównania zysk w analogicznym okresie w 2021 roku wynosił 120 mln NZ. Firma prognozuje jednak, że przychody w drugiej połowie znacznie przewyższą ubiegłoroczne zyski z analogicznego okresu.

 

Wskaźnik urodzeń w Chinach nieustannie spada
Jak podaje Agencja Rutera, spadek popytu na produkty a2 Milk jest wypadkową kilku czynników, takich jak przerwy w dostawach wywołanych pandemią i związana z nimi rosnąca konkurencja chińskich producentów, którzy wykorzystując lukę na rynku, zwiększyli swoją produkcję preparatów dla niemowląt. Swoje piętno na sprzedaży odcisnęły też spadające wskaźniki urodzeń w Chinach. Największy spadek popytu dotyczy miast najbardziej zurbanizowanych co odzwierciedla fakt, że wskaźniki urodzeń spadają szybciej w miastach o najwyższym poziomie rozwoju.

Jak wynika z danych chińskiego biura statystycznego, wskaźnik urodzeń w 2021 roku w Chinach był najniższy od 1949 roku.

Zarząd firmy a2 Milk prognozuje, że sprzedaż produktów mlecznych dla niemowląt wzrośnie w drugiej połowie roku, co napędzi wzrost przychodów. Producent nie spodziewa się jednak, że wzrost sprzedaży przełoży się na wyższe zyski, ponieważ planuje zwiększyć wydatki na rozwój firmy oraz strategię ekspansji.

Oprac. Kamila Dłużewicz

fot: Unsplash