StoryEditor

Włoska spółdzielnia mleczarska Granarolo wchodzi na polski rynek

Już niebawem na polskich półkach sklepowych będzie można znaleźć dotychczas niedostępne produkty wiodącej włoskiej spółdzielni mleczarskiej Granarolo. Jakie produkty trafią na nasz rynek jako pierwsze?
05.05.2022., 00:00h

Historia bolońskiej spółdzielni Granarolo sięga aż 1957 roku. Obecnie włoska marka ma w swoim portfolio około 2000 produktów, z czego zasadnicza większość to wyroby mleczarskie. W ofercie nie brakuje jednak produktów dedykowanych weganom.

Jak informuje portal Wiadomości Handlowe, do polskich sklepów w pierwszej kolejności trafią sery mozzarella, mascarpone, ricotta, sery twarde, jogurty i probiotyki, jednakże asortyment oferowany przez Grupę Granarolo będzie na bieżąco dostosowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów. Co prawda, produkty spółdzielni są dostępne w Polsce od pewnego czasu pod markami własnymi, jednak dopiero teraz Granarolo wkroczy na polski rynek pod ze swoimi markowymi wyrobami.

Nasze zainteresowanie polskim rynkiem jest bardzo duże ze względu na wiele czynników, ale w szczególności znamy zamiłowanie Polaków do włoskich produktów i kuchni włoskiej. Chcemy być partnerem referencyjnym polskich sieci w obszarze serów „made in Italy”, tak aby stać się jednym z liderów polskiego rynku, podobnie jak w całej Europie – mówi Marco Maira, kierownik sprzedaży Grupy Granarolo na Polskę, który przyznaje, że oferowane wyroby nie mają realnej konkurencji na polskim rynku, ponieważ oferowane przez spółdzielnię sery są produkowane we Włoszech, zgodnie z tradycyjnymi recepturami i z wykorzystaniem lokalnych składników.

Granarolo jest spółdzielnią należącą do 700 tworzących ją rolników, którzy rocznie dostarczają do niej około 850 tys. ton mleka. Surowiec przetwarzany jest w 21 fabrykach należących do spółdzielni. Roczny obrót wynosi 1,280 mld euro.

Oprac. kd 
fot. Unsplash

25. kwiecień 2024 00:04